קורס מיזוג אוויר

ברוכים הבאים למכללת אינטק ללימודי מיזוג אוויר, המקום שבו אמנות בקרת האקלים פוגשת מצוינות אקדמית. זה הזמן לחקור את מגוון הקורסים שלנו, שנועדו לצייד אתכם במיומנויות חדשניות בטכנולוגיית מיזוג האוויר. התחילו את המסע שלכם היום – עיינו בקורסים שלנו והירשמו כדי לרכוש מומחיות באחד המקצועות החמים בישראל.

קורס מיזוג אוויר - ללמוד מקצוע בביקוש שיא!

קריירה בתחום מיזוג האוויר מציעה יתרונות רבים, ומשלבת כישורים טכניים עם חדשנות מתמדת. כמקצוענים בתחום זה, תיהנו מביטחון תעסוקתי, לאור הדרישה ההולכת וגוברת לפתרונות בקרת אקלים במסגרות מגורים, מסחר ותעשייה, וכן אסדרת ורישוי המקצוע תחת משרד העבודה. 

המקצוע לא רק מציע שכר תחרותי, אלא גם מספק הזדמנויות לגלות יצירתיות, להציג יכולות בפתרון בעיות, ללמוד ולהתקדם כל הזמן יחד עם הפיתוחים בתחום. כמו כן, תוכלו תמיד לפתח את הקריירה לכיוונים כמו ניהול פרויקטים או בעלות על עסק. 

יתרה מכך, זוהי קריירה שתורמת באופן משמעותי לשיפור סביבות המגורים והעבודה, תוך הבטחת נוחות ובריאות הלקוחות השונים. עם היכולת לעבוד במסגרות שונות והסיפוק הנובע מהשגת תוצאות מוחשיות ומשפיעות, מומחי מיזוג אוויר מוצאים את עבודתם מתגמלת וחיונית.

איזה קורסים למיזוג אוויר יש במכללת אינטק?

בניגוד לבעלי מקצועות אחרים (חשמלאים, למשל), טכנאי מערכות קירור ומיזוג אוויר בישראל לא נדרשו להחזיק רישיונות מתאימים בשביל לעסוק בתחום. כעת, חל שינוי מהותי, כאשר משרד העבודה מפקח על המקצוע. 

במציאות החדשה, נדרש רישיון מסוג ספציפי כדי לעבוד עם מערכות או חומרים מסוימים. מכללת אינטק פיתחה שורה של קורסים ברמה הגבוהה ביותר, בסיומם תוכלו לקבל את התעודות השונות:

  • קורס מיזוג אוויר דרג 1​​ – התקנה, אחזקה ושירות למרבית המערכות הביתיות לקירור ומיזוג אוויר, עד (5TR (18KW. לימודים תיאורטיים ומעשיים על מקררים, מזגנים, קררים וחשמל.
  • קורס מיזוג אוויר דרג 2 – התקנה, אחזקה ושירות לכלל המערכות הביתיות וכן למגוון מוגבל של מתקני קירור ומיזוג אוויר מסחריים ותעשייתיים, עד (20TR (70KW. לימודים תיאורטיים ומעשיים מורחבים יותר על מקררים, מזגנים, קררים וחשמל.
  • קורס מיזוג אוויר דרג 3 – התקנה, אחזקה ושירות למערכות ביתיות, מסחריות ותעשייתיות ללא הגבלת תפוקת קירור, כלומר כל המערכות הקיימות. לימודים תיאורטיים ומעשיים מקיפים מאוד על מקררים, מזגנים, קררים וחשמל.
  • קורס קררים – אחסון, שימוש, הסבה, שיבוב ומחזור קררים למערכות קירור ומיזוג בארץ ובעולם. ככל שמערכות מתבססות יותר ויותר על גזים ידידותיים לסביבה, כך רמת הסיכון עולה ונדרשת מומחיות גבוהה ועדכנית.
  • קורס אינוורטר – מהתממשקות של מערכות עם האינטרנט, דרך שימוש במדחסים עם תפוקה משתנה ועד בקרים מתקדמים ומתמרים לניטור, מערכות הקירור מתקדמות כל הזמן מבחינה טכנולוגית. הקורס הזה עוזר לאנשי המקצוע לא להישאר מאחור. 
  • קורס UFH חימום תת רצפתי – תכנון הרכבת מערכות חימום תת רצפתי, כולל בחירת המשאבה, פריסת הצנרת וחיבור למערכות משולבות. הקורס מאפשר השתלבות בפרויקטים יוקרתיים והגדלת סל השירותים שניתן להציע ללקוחות.
  • קורס CO2 במערכות טרנסקריטיות – קורס אשר מיועד לטכנאים ואנשי מקצוע העוסקים בתחום הקירור ומעוניינים להתמקצע במערכות מבוססות CO2

מה ההבדלים בין הקורסים השונים?

  • התמחות – קורסי מיזוג האוויר (בדרגים 1-3) מספקים ידע ומומחיות במערכות לפי רמות תפוקה, ומאפשרים להיכנס לתחום. הקורסים האחרים מתקדמים יותר ומתאימים לכאלה שכבר צברו ניסיון ושואפים להתפתח מבחינה מקצועית.
  • תנאי קבלה – מרבית הקורסים דורשים ניסיון, אבל חשוב לציין שאנחנו מציעים גם קורסים לאנשים ללא ניסיון כלל: מיזוג אוויר דרג 2 ללא ניסיון ומיזוג אוויר דרג 3 ללא ניסיון.
  • בחינות סיום – על מנת לקבל תעודות בסיומם של קורסי מיזוג האוויר, יש לעבור שתי בחינות חיצוניות. לעומת זאת, הקורסים האחרים מצריכים בחינה פנימית אחת.
  • תעודות – בהתאם, לאחר מעבר בחינות חיצוניות מקבלים תעודה מטעם משרד העבודה (רישיון לעסוק בתחום, על פי ההתמחות שנעשתה), בעוד מעבר בחינה פנימית מקנה תעודת השתלמות מטעם מכללת אינטק.
צור קשר
מעוניין בקורס זה? השאר פרטים ונציג מטעמינו יחזור אליך בהקדם

היתרונות בלימודי קורס מיזוג אוויר במכללת אינטק

  • מקצועיות חסרת פשרות – אצלנו תזכו ללמוד אצל המרצים הטובים ביותר, אשר צברו מוניטין כמובילים בתחום. נעניק לכם את עזרי הלימוד הכי מתקדמים ואת כל המיומנויות הנדרשות להצלחה. לצד תכנים שחובה ללמוד על פי חוק (כמו עבודה בגובה ומתן עזרה ראשונה), מועברים גם תכני העשרה ונרכש ניסיון פרקטי יקר ערך.
  • צמיחה בקריירה – אם אין לכם תעודה מטעם משרד העבודה, נעזור לכם להמשיך לעבוד בצורה חוקית בתחום. כבר יש לכם רישיון? זו ההזדמנות לשדרג אותו.
  • ליווי לאחר הלימודים – המכללה מספקת לבוגרים סיוע בהשמה, ומסייעת להם להישאר מעודכנים בשינויים בתחום ובחידושים טכנולוגיים חשובים.
  • סביבת לימודים מעולה – מעבר לקורסים אשר מתוכננים להיות מרתקים ומועילים כאחד, תיהנו מסביבה שכוללת כיתות מרווחות וסדנאות משוכללות.

למי מתאים קורס מיזוג אוויר?

  • קהל יעד – הקורסים מתאימים לאנשים שרוצים לרכוש מקצוע נהדר לכל החיים, בין אם בתחילת דרכם (כאמור, יש לנו קורסים שלא דורשים ניסיון קודם), או כאלה שנמצאים כבר בעיצומו של המסע. תוכלו להשתמש בקורסים כדי לקבל תעודות הכרחיות, או פשוט בשביל להגביר את מידת המקצועיות והמומחיות שלכם.
  • מטרת הקורסים – לצייד אתכם בכל הידע, הכישורים והכלים שתצטרכו כדי לעסוק בתחום של קירור ומיזוג אוויר, באופן הכי מקצועי ומוצלח. לשם כך, יצרנו שילוב מנצח בין חומר לימוד תיאורטי ומעשי, ודאגנו שהקורסים יתאימו למציאות בשטח ולדרישות המגוונות של מעסיקים ולקוחות.
  • תנאי קבלה – על מנת להתקבל לקורסים אתם צריכים להיות בעלי 10 שנות לימוד ולהציג ניסיון מוכח של 2-3 שנים בתחום (מלבד בקורסים המיועדים למתחילים). כמו כן, יש לעבור ועדת קבלה של המכללה.

באילו עבודות אוכל לעבוד בסיום קורס מיזוג אוויר?

כאמור, אחד היתרונות הבולטים ביותר של עבודה בתחום הוא המגוון התעסוקתי. תוכלו לעבוד עם לקוחות פרטיים או עסקיים, בשלל תעשיות שונות, בתור שכירים או עצמאיים. בנוסף, תהיה לכם אפשרות בכל עת לשדרג את הרישיון או לבצע השתלמות נוספת, וכך להציע עוד ועוד שירותים שונים ללקוחות פוטנציאליים.

 

כפי שכבר הבנתם, הגעתם למכללה המובילה בתחום ולמקום הטוב ביותר ללמוד את המקצוע. אתם מוזמנים להשאיר את הפרטים שלכם ולהירשם לקורס המועדף. מתלבטים לאיזה קורס מיזוג אוויר כדאי לכם להירשם? רוצים לשאול או לברר משהו לפני שאתם נרשמים? היועצים של מכללת אינטק שמחים לסייע בכל פנייה.

כדי להירשם תצטרכו לעבוד ועדת קבלה. כמו כן, בחלק מהמקרים נדרש ניסיון קודם כלשהו.

השלב האחרון של הקורסים כולל בחינות מעבר (חיצוניות או פנימיות). הצלחה בהן מקנה תעודה מטעם משרד העבודה ו/או מטעם המכללה.

בסיום הקורסים במיזוג אוויר (דרגים 1-3) וקורס הקררים, מקבלים תעודה שהיא רישיון לכל דבר מטעם משרד העבודה.

הקורסים נמשכים מספר חודשים.

הקורסים כוללים 10-12 מפגשים הנמשכים 4 שעות, פעם בשבוע בשעות אחר הצהריים.

השכר משתנה בהתאם לדרגת הרישיון ולסל הכלים של בעל/ת המקצוע. כמו כן, ישנם הבדלים בשכר בין שכירים לעצמאיים ובתעשיות שונות.

הנדסאים לומדים במשך שנתיים, ובסיום הלימודים מורשים לעבוד עם מערכות מורכבות יותר ולהוביל תהליכים של תכנון, בקרה ופיקוח.

תוכן עניינים

צור קשר
מעוניין בקורס זה? השאר פרטים ונציג מטעמינו יחזור אליך בהקדם

צור קשר

מעוניין בקורס זה? השאר פרטים ונציג מטעמינו יחזור אליך בהקדם
דילוג לתוכן